Sunday, April 4, 2010

Jawatankuasa Pemikir Penggerak Dakwah Peringkat W.P Labuan

1 April 2010 saya telah dijemput menghadiri satu perjumpaan Jawatankuasa Pemikir Penggerak Dakwah Peringkat W.P Labuan. Baru sahaja memulakan tugas pada hari tersebut, setelah bercuti agak panjang di Johor Bahru membuatkan saya agak kurang bersedia untuk bersama-sama mencetuskan pandangan bernas dan bijaksana. Saya agak berdiam diri pada permulaan perbincangan dan hanya agak lantang bersuara pada kemuncak perbincangan. Mungkin sebahagian kawan-kawan yang duduk bersama di dalam Jawatankuasa tersebut merasakan bahawa enjin saya sudah mula panas. jejeje...

Bukan begitu... Sebenarnya apabila dijemput untuk bersama-sama duduk di dalam mesyuarat tersebut saya merasakan amat bertuah dan memikirkan ia satu tanggungjawab yang amat berat. Ini kerana bergerak untuk berdakwah lebih mudah daripada menjadi pemikir untuk orang bergerak. Jika pemikir mati... maka hancurlah orang yang nak bergerak...

Oleh itu... saya hanya memohon agar Allah membantu agar Jawatankuasa tersebut akan terus releven dan ia bukan berdiri atas nama sahaja... Amin..

No comments: