Wednesday, February 4, 2009

ARQAM... TETAP ARQAM...

Bila bercerita mengenai Kumpulan Al-Arqam ramai yang sudah muak mendengarnya. Tidak habis-habis. Mungkin akan berakhir apabila Allah membuktikan dengan tidak memberi kesempatan kepada pengasasnya itu bertaubat. Cakap di sini dia da bertaubat. Tidak mengamalkan dan berkayakinan dengan apa yang ada di dalam ajaran Al-Arqam tetapi hakikatnya hanya ganti kulit sahaja. Isinya tetap sama.

Letih sudah penguatkuasa agama cuba melumpuhkan mereka ini. Tetapi sukar benar ingin dibenteras. Jika Nazi bengang dengan Yahudi yang banyak buat kacau dulu habis dibunuhnya ramai-ramai. Sampai sekarang orang dok cerita lagi. Tak kan lah cari itu pula nak digunakan bagi menyelesaikan masalah itu. Sukar... memang sukar... lihat sahaja Yahudi. Siap boleh menuntup bela pula dengan bencana yang pernah dihadiahkan oleh Adolf Hitler padanya.

Mari lihat satu laman blog ini. http://heliconia.wordpress.com/. (lihat; http://heliconia.wordpress.com/2007/08/17/persoalan-mujaddid-yaqazah-berkaitan-nur-muhammad/). Siapa tuan empunya blog ini. Bukan blog ini sahaja banyak lagi kerabat-kerabatnya yang sudah bijak menggunakan blog untuk menyampaikan dakyahnya. Dulu Pak Syeikhnya arahkan belajar macam mana nak ambil sos dari kilang cina bubuh lebel mereka sendiri tetapi mungkin kini banyak sudah arahan dari ‘langit’nya menyuruh buat blog dan sebarkan dakyah pula.

Mungkin untuk permulaan bedah siasat ini kita lihat dan renungkan lah bersama. Jangan cuba bermain api di Labuan walaupun di sini seolah-olah tiada yang memerhati...

No comments: