Monday, June 21, 2010

KHATIJAH AAM SETANDING PENULIS HERRY PORTER

Dewan Bahasa dan Pustaka harus memberi pengiktirafan ke atas Khatijah Aam, balu kepada Asaari Muhammad atau lebih dikenali sebagai Abuya oleh pengikutnya. Ini berdasarkan kepada penulisan kreatif yang banyak dihasilkannya. Novel atau buku cerita yang dihasilkan amat setanding dengan novel JK Rowling yang menghasilkan karya hebat, Herry Porter. Malah jika diteliti dan diperhalusi Khatijah lebih hebat daripada JK Rowling. ini kerana novel JK Rowling semenangnya hanya dibaca untuk dijadikan hiburan tetapi novel hasil penulisan Khatijah Aam mampu membuatkan sebahagian masyarakat lupa dan alpa.

Antara karya hebat Khatijah Aam yang mungkin sukar untuk dilupakan adalah “ABUYA ASAARI MUHAMMAD: PEMIMPIN PALING AJAIB DI ZAMANNYA", yang mengisahkan mengenai kehebatan seorang lelaki yang bernama Asaari. Memiliki kuasa ajaib seperti Harry Porter dan kehebatan lain menyebabkan novel ini mampu memukau para pembacanya.

Karya kreatif Khatijah Aam yang kini bergelar balu selain daripada “ABUYA ASAARI MUHAMMAD: PEMIMPIN PALING AJAIB DI ZAMANNYA", yang kini heboh dicari dipasaran adalah Tsunami: Bukti Abuya Putra Bani Tamim. Buku ini tidak kurang hebatnya. Kehebatan dan megic yang dimiliki oleh watak utama dalam novelnya semakin terserlah. Beliau masih terus mengekalkan watak Abuya sebagai hero dalam novelnya. Amat menarik dan tidak membosankan. Abuya yang dinyatakan hebat dikatakan mampu mencipta Tsunami dan mampu menyelamatkan mangsa Tsunami hanya dengan menyebut namanya.

Berdasarkan kepada pengamatan pasaran novel-novel kreatif, dirasakan penulis-penulis kreatif kontemporari perlu mengikut jejak langkah Khatijah Aam. Beliau yang kini semakin melonjak namanya telah berfikir di luar kotak pemikiran manusia biasa demi melahirkan novel-novel hebat. Ini amat jelas, dengan muncul genre novel seumpama ini maka novel-novel kreatif jiwang dan lembap tidak akan mampu bernafas lagi.

Tahniah kepada Khatijah Aam. Penulis kreatif yang bakal menjulang namanya hasil daripada novel-novel fantasi. Teruskan usaha bagi memartabatkan dnia kreatif tanah air dengan novel-novel hebat.

No comments: